tvåtusenelvas första mardröm

Drömde världens sjukaste dröm inatt. Måste bara få berätta om den.

Jag, Johanna Leksell, Emma Enoksson och nån till som jag inte riktigt vet vem det var. Kan ha varit Ida men det är strunt samma. Iallafall vi fyra är i en stor stad, Stockholm tror jag, och får för oss att bryta oss in i en stor byggnad som visar sig vara ett kontor. Där smyger vi oss in och sätter oss i ett av kontorsrummen och börjar äta chips (hahah?). Sen efter ett tag så säger Johanna och Emma att dom ska gå hem. Okej säger jag och den andra tjejen. Vi stannade och fortsätter äta chips. Sen plötsligt är den andra tjejen Johanna och hon säger att det finns två vakter i huset och att vi måste smyga och akta oss för dom när vi ska ut därifrån. Självklart blir vi påkomna så fort vi går utanför rummet. Johanna får panik och börjar springa, ena vakten får tag i henne. Johanna kämpar emot, skriker och sparkar. Jag står som förstenad och är livrädd. Jag frågar den andra vakten vad som kommer hända nu. Han svarar med mycket allvarlig röst att vi ska åka på förhör och att vi måste kontakta våra föräldrar. Min första tanke är "vad fan ska jag säga till pappa? Han kommer hata mig!". Ja drömmen fortsätter och plötsligt är johanna och hennes vakt borta och min vakt blir Gästrikslands fotbolltränare i distriktslaget (okej?). Han säger att han känner igen mig och sen ska jag vips lägga en straff. Jag säger att jag inte är så bra på det och sen vaknade jag. Fyyfan den låter kanske inte som världens jobbigaste dröm men fyfan vad dåligt jag mådde när jag vaknade. Jag blev riktigt lättad när jag vaknade och förstod att den inte var påriktigt för när jag öppnade ögonen så sitter linnea och stirrar på mig och säger "du typ snarkade. har du astma eller?".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0